16 November 2010

Nelayan Tanjung Kapal, Tanjung Pengelih






Minggu lepas, aku menghadiri satu bengkel peningkatan profenalisma anjuran jabatan di Tanjung Kapal, Tanjung Pengelih, Pengerang, Kota Tinggi selama dua hari 1 malam.

Tempat ni sudah banyak kali keluar televisyen semasa. Isu yang penah meletup satu ketika dulu ialah isu curi pasir. Selepas tu timbul pula isu PATI mendarat kat sini. Apa yang aku nak bagitau kat sini bukan isu pasir atau isu PATI.

Tapi apa yang menarik di sini ialah aktiviti nelayan di sini. Kadang-kadang mungkin diantara kita tak penah terpikir macam na nelayan kita ni turun ke laut, apa peralatannya.

Teringat pula zaman aku dulu. Arwah abah aku penah jadi nelayan lepas pencen askar. Ni ada beberapa keping gambar yang aku ambil dan aku nk share..ada time pagi dan ada time petang dan ada time tengah hari.






















Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...